reklama

Má nápad pri podnikaní nejakú cenu?

Skoro každý mladý človek na moju otázku “Chceš v budúcnosti podnikať?” odpovie kladne. Ale vždy k tomu pridajú vetu typu: “Ale neviem ešte v čom” alebo “Len musí prísť dobrý nápad”. Táto mylná predstava potom ľudí utužuje v tom, že nie sú kreatívny alebo nemajú na to byť úspešný. Nápad skoro vôbec nehrá úlohu. Základom úspešného podnikania je realizácia daného nápadu.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Každý obdivuje Zuckerberga, Gatesa, Jobsa alebo Masona. Lenže ich nápad nebol vôbec geniálny. Taký nápad v tej dobe mali dalšie tisícky ľudí. Zuckerberg vlastne len okopíroval MySpace a iné “Pokec-ovky”, pridal pár nových vecičiek a pustil ho vonku. Gates vlastne ukradol celý nápad Apple-u a iným firmám. Jobs vynálezy ukradol Xeroxu, ktorý ich nebol schopný presadiť. Kopu slovenských geniálnych projektov ako Pokec, Martinus, ESET, K1, Sygic, Pizza-Mizza, Zoznam.sk, Referaty.sk už vymyslené dávno boli a existovali v desiatkách iných krajín. Ide ale o to, že Zuckerberg bol taký zanietený do svojho nápadu, že keď ho desiatky dievčat pozývali na rande, on odmietol, lebo vraj potreboval dokončiť kódovanie. Jobs do svojej firmy priniesol úžastnú myšlienku jednoduchosti. Mason obehal všetky obchody sám, chodil po rôznych štátoch a všade prezentoval svoj biznis. A Gates...... Gates je proste pán.. :D

Nápad je len 10% úspechu. Zvyšných 90% úspechu je realizácia a zanietenosť pre daný nápad. Preto sú niektoré reštaurácie “najlepšie” a niektoré zívajú prázdnotou. Presne preto sú niektorí speváci, programátori, čašníci alebo MLM lídri úspešní, a ostatní len zúfalo prežívajú do ďalšieho mesiaca. Je to láska ku svojej práci. To že ju robia naplno, všade o svojej práci hovoria a ukazujú svoje produkty, veria im, pravidelne vyhľadávajú zákazníkov, prichádzajú stále s novými nápadmi, myslia nekonvenčne ale hlavne narozdiel od všetkých ostatných z ich oboru ROBIA NA 120%. Robia naplno. Začínajú pracovať skoro ráno a končia na druhý deň o štvrtej ráno, s tým že už presne vedia čo budú robiť na druhý deň. Nikdy totiž nemôžete dostať viacej ako ste sami dali.

Použijem tu jednu tabuľku z jednej americkej štúdie, ktorá hovorí o tom ako môžete z nápadu vyťažiť čo najviac. Sumu za nápad si vykráťte sumou za realizáciu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Zlý nápadSlabý
nápad
Priemerný
nápad
Dobrý
nápad
Výborný
nápad
Exkluzívny
nápad
- 1$1$2$4$6$10$
0$1,000$10,000$100,000$1,000,000$10,000,000$
Žiadna
realizácia
Slabá
realizácia
Priemerná
realizácia
Dobrá
realizácia
Výborná
realizácia
Exkluzívna
realizácia


Ak máte ten najlexkluzivnejší nápad, ale nezrealizujete ho, výsledok je 0$.
Ak máte zlý nápad, a venujete mu priemerný čas - Prídete o 10,000$. To sa stáva napríklad keď si niekto otvorí pekáreň hneď vedľa Hypernovy. :D Prídete o pár tisíc za nájom, stroje a niečo za výplaty. Akonáhle by ste ale robili reklamy, venovali tomu všetok svoj čas, priestory odkúpili, založili svoj dom, tak viete prísť aj o 100,000$. Nápad je to totižto veľmi zlý. To rovno začnite vyrábať mobily bez dotykového displaya s čiernobielou obrazovkou. :D
Ale ak máte slabý nápad ako napríklad tvorbu webových stránok, zárobok už záleží len na vašej realizácii. Viete na tom zarobiť aj milióny - veď niektorí programátori alebo dizajnéri aj zarábajú. Ale je tu stále tá väčšina tých, ktorí to robia len tak z nudy alebo aby prežili. Títo logicky veľké peniaze mať nemôžu.

Všetko je o realizácii vášho nápadu. Koľko “seba” do toho vložíte, toľko toho aj dostanete. Nazvite si to ako chcete vy - Boh, univerzum, Alah, karma alebo osud - tie vám NIKDY nedovolia dostať viacej ako sami dáte. A zároveň si uvedomte že jediné čo môžeme dať je čas. Dajte tomu, čo vás baví dostatok času (samozrejme aj srdce) a MUSÍTE byť úspešný. Koľko času? Mnohí úspešní podnikatelia sa zhodujú na 10-tich rokov, alebo 10-tich tisícoch hodín. Robte to naplno, užívajte si to. Peniaze sa časom dostavia.

Ako som si splnil svoje sny, čo som na to potreboval, prečo som si ich vlastne vybral, vám poviem v dalšom blogu.

David Zbojek

David Zbojek

Bloger 
  • Počet článkov:  8
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Entrepreneur ktorý chce dostať von svoje skromné myšlienky a popritom pár ľudí presvedčiť aby začali podnikať. ;) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu